Kenőanyagok alapismeretei cikksorozat témái
Ebben a cikksorozatban a járműtechnikában használt kenőanyagokkal és egyéb folyadékokkal kapcsolatos alap dolgokat mutatjuk be. A cikksorozat nagyságrendileg a következő témákat érinti:
Motorolaj:
- Miből áll a motorolaj és milyen feladatokat lát el a motorban (alapolajok szint-félszint-ásványi, adalékok, funkciók) – Keverhetőek-e a különböző gyártók azonos típusú motorolajai?
- Viszkozitás / Viszkozitási osztályok / Mitől függ a Viszkozitás / mit jelent valójában az 5W-30
- Mit kell tudni a 0W-s motorolajokról?
- Motorolaj a folyékony autószerelő! – Olajfogyasztás okai egy belsőégésű motorban, ezt okozza az előírtnál magasabb viszkozitású motorolaj használata
- 0-20, 0W-16 és 0W-8 megjelenésének kiváltó okai és fontossága.
- Alacsony viszkozitású motorolaj a hibrid és a start-stop rendszerű motorokban.
- Miből áll egy motorolaj és hogyan készítik azt? Van-e különbség a különböző gyártók azonos típusú motorolaja között?
- Olajcsere periódus fontossága? Milyen tényezők befolyásolják az olajcsere periódus hosszát?
- Motorolaj szabványok – ACEA, API, Gépgyártói szabványok, bizonyos esetekben miért fontosabb a gépgyártói szabvány, mint a viszkozitás?
- Miért fontos a megadott feltöltési mennyiség betartása? Mit okoz, ha az előírtnál kevesebb vagy több motorolajat töltünk az autóba?
- Befolyásolja-e a motorolaj minőségét az, hogy melyik országban vagy melyik gyárban készült?
- Viszkozitás vagy specifikáció? Melyik a fontosabb egy motorolaj kiválasztása során?
- A HTHS viszkozitás, mint a modern járművek motorolajának új mérőszáma!
- Mit jelent az LSPI és hogyan védekezhetünk ellene?
- Diesel vagy Gasoline? Milyen jelölések találhatóak egy motorolaj flakonon és mit jelentenek ezek?
- A Motorolajok közötti apró különbségek! Így értelmezd a műszaki adatlapon található értékeket!
- Egyre zöldülő motorolajok! – Regenerlát és növényi alapú motorolajok
- A nemzetközi és a gépgyártói szabványok mögötti különbségek
- Normál, vagy hosszú olajcsere periódus?
Közlekedési hajtóműolajok
- Főbb típusok és szabványok (MTF, Diffi, ATF, DCT, CVT)
- Kézi váltóolaj viszkozitási osztályok
- API GL osztályok közötti különbségek – Melyik API GL besorolás melyik felhasználásra való
- Főbb OEM gyártók ATF szabványai
Fékfolyadékok
Fagyálló Hűtőfolyadékok
- Főbb gyártók szabványai
- Fagyállók főbb típusai
- Milyen időközönként és miért kell cserélni a hűtőfolyadékot
Kenőzsírok:
- Mi a kenőzsír és mik a főbb típusai.
- Milyen zsírokkal találkozhatunk egy műhelyben
LHM / CHF / Szervóolaj
- Hidraulikus rendszerek alapvető működése
- Miért szükséges időnként cserélni a hidraulikus folyadékot
AdBlue
Általános:
- Mi a különbség motorolaj és motorolaj között, avagy számít-e, hogy ki gyártja a motorolajat?
- Befolyásolja-e a motorolaj minőségét a használat? Ezt vedd figyelembe amikor meghatározod az olajcsere periódust!
- Milyen kenőanyagok és folyadékok vannak egy járműben és milyen időközönként kell cserélni őket
- Olajminták laborvizsgálatában rejlő lehetőségek egy műhely részére
- Olajfogyasztás kontra vastag olaj – Motorolaj, mint folyékony szerelő
Elektromos / hibrid járművek kenőanyagai
- Milyen kenőanyagok vannak egy hibrid járműben és mire kell odafigyelni
- Milyen kenőanyagok vannak egy tisztán elektromos járműben és mire kell odafigyelni
Vélemény, hozzászólás?