Megérkeztek az új Class 6 és Class 7 típusú fékfolyadékok – Mégis melyik fékfolyadékot használjam?
Megérkeztek az új Class 6 és Class 7 típusú fékfolyadékok – Mégis melyik fékfolyadékot használjam?
Előző cikkünkben az autónkba való szűrők kiválasztásának menetéről írtunk. Amennyiben még nem olvastad, úgy IDE KATTINTVA megteheted.
Ebből a cikkből a következő dolgokat ismerheted meg:
• A fékfolyadék szabványok most szigorúbbak, mint valaha
• A fék reakcióideje nagyban függ a fékfolyadék jellemzőitől
• A fékfolyadék anyagszabványok már nem csak a DOT besorolást vagy az ISO osztályozást veszik figyelembe
A fékfolyadék technológiája messze túllépett a DOT 3, DOT 4 és DOT 5 és DOT 5.1 szabványokon. A modern blokkolásgátlóval(ABS) és elektronikus stabilitásvezérléssel (ESC) rendelkező fékrendszerek sokkal gyorsabbak és több mindenre képesebbek, mint valaha. Az új elektrohidraulikus fékrendszer (EHB) és az autonóm vészfékrendszerek (AEB) akár még gyorsabbak is lehetnek.
De a legtöbb DOT 4 fékfolyadék már nem felel meg ezekben az alkalmazásokban. Példának okáért a Fordnak a legtöbb modern jármű esetében a szerviz anyagokra vonatkozó információi sokkal specifikusabbak lettek, és kijelentik, hogy csak azok a DOT 4 folyadékok használhatóak, amelyek megfelelnek a Ford WSS-M6C65-A2 szabványának. Ez nem más, mint a fékfolyadékokra vonatkozó új ISO 4925 Class 6 ultra-alacsony viszkozitású szabvány.
Bajomi Vilmos vagyok, az Olajos Vili alapítója. Az "Olajos Vili" név onnan ered, hogy ügyfeleim így mentettek el a telefonjukba. Az olajos szakma iránti szenvedélyem és széleskörű ismereteim révén váltam ismertté ezen a területen. Pályafutásomat 2007-ben kezdtem a Shell Hungary Zrt.-nél, ahol 2008-ban csatlakoztam az ipari kenőanyagok csapatához, mint Key Account Manager. Itt szerzett tapasztalataim és a Shell nemzetközi gyáraiban eltöltött idő alapozták meg szakmai tudásomat, különös tekintettel a gázmotoros és turbinás erőművek kenőanyagaira. 2014-ben a Lavina Szerviz Csoportnál folytattam karrieremet, Magyarország egyik vezető márkafüggetlen kenőanyag-disztribútoránál. Itt nem csak a Shell, hanem a Mobil, Castrol, Eni/Agip, Total, Eurol, Texaco, Petronas és Q8 kenőanyagokkal is mélyrehatóan foglalkoztam. Ez az időszak lehetőséget adott számomra, hogy betekintést nyerjek több gyártó fejlesztő központjába és részt vegyek egyedi kenőanyagok kifejlesztésében. 2016-tól az OlajShop.hu webáruház fejlesztéséért és irányításáért feleltem, ahol az értékesítés mellett a webáruház forgalmát jelentősen, közel tízszeresére növeltem. Ez az időszak tovább bővítette kapcsolati hálómat és szakmai ismereteimet a kenőanyagok területén. 2023-ban úgy döntöttem, hogy új kihívásokat keresek, és szakmai szabadságot vettem ki. Az elmúlt 15 év tapasztalatait összegyűjtve elindítottam az OlajosVili.hu-t, egy online platformot, amely a kenéstechnikai tudásommal segít másoknak is eligazodni ezen a bonyolult, de izgalmas területen. Az OlajosVili.hu célja, hogy átfogó, hiteles információkkal és gyakorlati tanácsokkal szolgáljon mindazok számára, akik a kenéstechnika világában keresnek megoldásokat és megbízható ismereteket.
Vélemény, hozzászólás?