Megérkeztek az új Class 6 és Class 7 típusú fékfolyadékok – Mégis melyik fékfolyadékot használjam?
Megérkeztek az új Class 6 és Class 7 típusú fékfolyadékok – Mégis melyik fékfolyadékot használjam?
Előző cikkünkben az autónkba való szűrők kiválasztásának menetéről írtunk. Amennyiben még nem olvastad, úgy IDE KATTINTVA megteheted.
Ebből a cikkből a következő dolgokat ismerheted meg:
• A fékfolyadék szabványok most szigorúbbak, mint valaha
• A fék reakcióideje nagyban függ a fékfolyadék jellemzőitől
• A fékfolyadék anyagszabványok már nem csak a DOT besorolást vagy az ISO osztályozást veszik figyelembe
A fékfolyadék technológiája messze túllépett a DOT 3, DOT 4 és DOT 5 és DOT 5.1 szabványokon. A modern blokkolásgátlóval(ABS) és elektronikus stabilitásvezérléssel (ESC) rendelkező fékrendszerek sokkal gyorsabbak és több mindenre képesebbek, mint valaha. Az új elektrohidraulikus fékrendszer (EHB) és az autonóm vészfékrendszerek (AEB) akár még gyorsabbak is lehetnek.
De a legtöbb DOT 4 fékfolyadék már nem felel meg ezekben az alkalmazásokban. Példának okáért a Fordnak a legtöbb modern jármű esetében a szerviz anyagokra vonatkozó információi sokkal specifikusabbak lettek, és kijelentik, hogy csak azok a DOT 4 folyadékok használhatóak, amelyek megfelelnek a Ford WSS-M6C65-A2 szabványának. Ez nem más, mint a fékfolyadékokra vonatkozó új ISO 4925 Class 6 ultra-alacsony viszkozitású szabvány.
Bajomi Vilmos vagyok, az Olajos Vili alapítója. Az "Olajos Vili" név nem véletlenül ragadt rám – ügyfeleim így mentettek el a telefonjukba, mert mindig számíthattak rám, ha kenőanyagokról volt szó. Az olajipar iránti szenvedélyem és az évek során megszerzett széleskörű ismereteim révén váltam ismertté ezen a területen. Pályafutásomat 2007-ben kezdtem a Shell Hungary Zrt.-nél, ahol 2008-ban csatlakoztam az ipari kenőanyagok csapatához, mint Key Account Manager. Az itt töltött idő alatt mélyreható tapasztalatokat szereztem, különösen a gázmotoros és turbinás erőművek kenőanyagainak területén. A Shell nemzetközi gyáraiban szerzett ismeretek alapozták meg szakmai tudásomat. 2014-ben csatlakoztam a Lavina Szerviz Csoporthoz, Magyarország egyik vezető, márkafüggetlen kenőanyag-disztribútorához. Itt nem csak a Shell, hanem más jelentős márkák, mint a Mobil, Castrol, Eni/Agip, Total, Eurol, Texaco, Petronas és Q8 kenőanyagaival is intenzíven foglalkoztam. Ez az időszak lehetőséget adott számomra, hogy több gyártó fejlesztő központjába is betekintést nyerjek, és részt vegyek egyedi kenőanyagok kifejlesztésében és értékesítésében. 2016-tól a Lavina Szerviz Kft.-nél betöltött értékesítési pozíciómmal párhuzamosan az OlajShop.hu webáruház egyik tulajdonosaként a webáruház fejlesztése és irányítása is bekerült a napi feladataim közé. A szakmai vezetésem alatt a webáruház értékesítést közel tízszeresére, a látogató számát pedig közel hússzorosára növekedett, ami jelentős szakmai sikert hozott számomra, és tovább bővítette kapcsolati hálómat az iparágban. 2023-ban úgy döntöttem, hogy új kihívások után nézek, és létrehoztam az OlajosVili.hu-t. Ezen a platformon az elmúlt 15 év során szerzett tapasztalataimat osztom meg, hogy segítsek másoknak eligazodni a kenéstechnika bonyolult, de izgalmas világában. Az OlajosVili.hu célja, hogy hiteles információkat és gyakorlati tanácsokat nyújtson mindazoknak, akik megbízható megoldásokat keresnek a kenőanyagok területén.
Very interesting details you have noted, thank you for posting.?