Motorolaj viszkozitási táblázat SAE J300 szabvány szerint
A lenti táblázatokban megtalálhatóak a motorolajokra vonatkozó viszkozitási osztályok határértékei.
Legutóbbi cikkünkben a motorolaj cseréjét befolyásoló tényezőket szedtük össze. Ezt a cikket IDE KATTINTVA tudja elolvasni.
Ezek a táblázatok segítséget nyújthatnak abban az esetben, ah szükséges a motorolaj viszkozitásának a változtatása.
Kinematikus viszkozitási osztályok határértékei
Dinamikus Viszkozitási osztályok határértékei
Kinematikus viszkozitási osztályok határértékei a HTHS viszkozitásra vonatkozó értékkel bővítve
A különböző viszkozitási szabványok összehasonlítása egy táblázatban.
A fenti táblázatban jól látszik a viszkozitási osztályok közötti átjárhatóság. A táblázatban balról jobbra haladva látható viszkozitás ISO VG szerinti, (ipari hajtóműolajok, kompresszor olajok, turbinaolajok, hidraulika olajok viszkozitása), az AGMA szerinti és a SAE esetében a motorolajokra és a hajtóműolajokra vonatkozó viszkozitás besorolás. Példának okáért egy SAE 40-es kinematikai viszkozitással rendelkező motorolaj (pl.: 10W40) viszkozitása üzemi hőfokon megegyezhet egy SAE 85W vagy SAE 90W közlekedési hajtóműolaj viszkozitásával, vagy akár egy ISO VG 150-es ipari hajtómű olaj viszkozitásával. Ez nem jelenti azt, hogy 10W-40-es motorolaj helyett tölthetünk ISO VG 150-es hatjóműolajat a motorba, de japán autók esetében bevált szokás volt a 90-es években, hogy a kézi váltókba 10W-40 motorolajat töltöttek. Ahogy látható, ez a viszkozitások egyezősége miatt nem okoz problémát.
A cikket írta: Bajomi Vilmos „Olajos Vili”
Amennyiben kenéstechnikai tanácsra van szüksége, vagy segítségre szorul a megfelelő kenőanyagok kiválasztásában, úgy keressen bennünket következő elérhetőségeinken:
Tel: +3630 285 8781
e-mai: olajosvili@gmail.com
I like this web blog it’s a master piece! Glad I noticed this on google.?