Frissítés a személyautók és teherjárművek Euro 7 károsanyag kibocsátási szabványával kapcsolatban

Frissítés a személyautók és teherjárművek Euro 7 károsanyag kibocsátási szabványával kapcsolatban

Frissítés az Euro 7 szabványról: KÉSÉS ÉS KÖVETELMÉNYEK MÓDOSÍTÁSA

Az utóbbi időben jelentős fejlemények történtek az Euro 7 károsanyag kibocsátási szabványokkal kapcsolatban személyautók, könnyű tehergépjárművek és nehéz tehergépjárművek tekintetében. Ebben a cikkben összefoglaljuk a fejleményekről, és bemutatjuk, hogyan kapcsolódnak azok az információkhoz, amelyekkel korábban találkozhattunk. Korábban már beszámoltunk ezeknek a környezetvédelmi szabványoknak az autóipar és a nehézgépjármű-piacra gyakorolt hatásairól.

 

Szeptember 25-én az Európai Tanács miniszterei úgy döntöttek, hogy felülvizsgálják a korábban javasolt szigorú Euro 7 követelményeket. Ez a korábbi döntés olyan helyzetet eredményezett, amelyben az Euro 7 szabványt módosítások nélkül nem fogják bevezetni. Az Euro 7 szabvány pontos kimenetelét és végső követelményeit csak azután ismerjük meg, hogy az Európai Parlament tárgyalta ezt a kérdést.

 

Ezenkívül az EU tagállamok jelezték, hogy nem értenek egyet azzal, ahogy az Európai Bizottság korábban javasolta a szigorúbb kibocsátási szabványokat az Euro 7 szabvány alatt. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg módosításokat fognak végrehajtani az eredeti javaslatokon annak érdekében, hogy megfeleljenek a tagállamok kifogásainak.

 

Korábbi cikkeinkben (Autóipari cikk és Nehézgépjármű cikk) weboldalunkon részletesen tájékoztattunk az elkövetkező Euro 7 szabványról és arról, hogy ez mit jelentene személyautók és könnyű tehergépjárművek számára. A legfrissebb fejlemények és az Európai Tanács minisztereinek, valamint az EU tagállamok döntései alapján világossá vált, hogy változások és módosítások várhatók a korábban közölt információkhoz képest.

 

Összegzés és Kilátások: A legutóbbi döntések az Euro 7 szabvánnyal kapcsolatban egy felülvizsgálatot és esetleges késleltetést jeleznek a szabvány bevezetésében. Az autóipari szektor és járműtulajdonosok számára ez azt jelenti, hogy továbbra is bizonytalanság van az exact követelmények és az Euro 7 szabvány időzítésével kapcsolatban. Javasoljuk, hogy figyeljék szorosan a fejleményeket, és további frissítéseket és információkat osztunk meg, amint azok elérhetővé válnak.

 

A cikket írta Bajomi Vilmos – Olajos Vili

Forrás: https://www.eurol.com/en

 

 

Rólunk

Bajomi Vilmos vagyok, Olajos Vili. Az Olajos Vili elnevezés onnan jön, hogy ügyfeleim elenite így mentettek el a telefonjukba és emiatt rám ragadt (tudod: Vízvezetékszerelő Jani, Gumis Laci stb.). Én voltam az olajos srác akit mindig kereshettek olajokkal és kenőanyagokkal kapcsolatos kérdésekben. 2007-ben kezdtem dolgozni a Shell Hungary Zrt.-nél, ahol 2008-ban kerültem az olajos csapatba. Én voltam a Key Account manager az Ipari kenőanyag területen és itt kerültem kapcsolatba azzal a területtel ami miatt a mai napig is szeretem ezt a szakmát. Ez nem más, mint a gázmotoros és turbinás Erőművek.. Szerencsés voltam, mert Key Account managerként eljuthattam a Shell több külföldi gyárába is és láthattam hogyan fejlesztik és gyártják a kenőanyagokat. 2014-ben elhagytam a Shelles köteléket és elszegődtem a Lavina Szerviz cégcsoporthoz, ami Magyarország egyik legnagyobb márkafüggetlen kenőanyag disztributora. Ez tömören annyit jelent, hogy nem egy márkát képvisel, hanem többet. Ez is volt az egyik fő motivációm. Szerettem volna jobban megismerni a kenőanyagokat és emiatt szükségem volt arra, hogy ne csak a Shell kenőanyagokat ismerjem, hanem a többit is. Így kezdtem el foglalkozni a Lavina Szerviz Kft. és a WSW Proding Kft. keretében a Shell mellett a Mobil, a Castrol, az Eni/Agip, a Total, az Eurol, a Texaco, a Petronas és a Q8 kenőanyagokkal is. Az elmúlt évek során sikerült eljutnom a Petronas és az Eurol gyáraiba és kenőanyag fejlesztő központjában is ami érdekes tapasztalat volt a Shell után (elárulom, nem rosszabbak, nem jobbak, csak mások). A WSW Proding Kft.-n keresztül beleláttam a kis szériás egyedi termékek fejlesztésébe és gyártásába, illetve ez idő alatt ismertem meg mélységében a kenőanyagok labor vizsgálatában rejlő lehetőségeket is. 2016-tól lehetőséget kaptam, hogy az OlajShop.hu kenőanyag webáruházat is fejlesszem és irányítsam az ottani csapatot is a kenőanyag értékesítési munkám mellett. Az idő alatt ameddig én felügyeltem az OlajShop fejlesztését a webáruház forgalma közel tízszeresére nőtt. Nagyon jó évek voltak ezek is, minvel az OlajShop révén közel 50 kenőanyag márkával foglalkozhattam és ismerhettem meg őket, de más miatt is hasznos volt. Ennek köszönhetően ismertem meg akár a Speedzone csapatát, akikkel pár éven keresztül együtt dolgoztunk, de ebben az időben ismerhettem meg több autóversenyző csapatot is akiknek segítettem a munkáját. 2023-ra egy picit elfáradtam és úgy döntöttem hogy új kihívásokat kell keresnem. 2023 Szeptember végével elhagytam mind az OlajShop, mind pedig a Lavina csapatot és elmentem pár hónap alkotói szabadságra. Mint kiderült, nagyon szükségem volt rá 🙂 Már évek óta dédelgettem azt a gondolatot, hogy az OlajosVili márkanév alatt elindítsak egy olyan online platformot, ahová összegyűjtöm az elmúlt 15 évben megtapasztalt dolgokat, és megosztom azt másokkal is. Azért teszem ezt, mert azt tapasztaltam, hogy ugyan a kenéstechnika elsőre csak egy viszkozitás, de ahogy én is egyre nagyobb tudással rendelkeztem ezen a területen úgy jöttem rá, hogy nem csak ennyi. 2023 December 13.-val végre elindult az OlajosVili alapjainak összeállítása. Remélhetőleg a Jövő hónap végére már egy olyan we boldal lesz az olajosvili.hu ahová örömmel látogatnak el a kenéstechnikai információt kereső emberek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*