Volkswagen Motorolaj Specifikációk és Jóváhagyások: Megfelelő Motorolaj az Optimális Motorvédelem Érdekében

Volkswagen Motorolaj Specifikációk és Jóváhagyások: Megfelelő Motorolaj az Optimális Motorvédelem Érdekében

Volkswagen motorolaj szabványok

A BMW motorolaj szabványokat feldolgozó cikk után a következő gyártó szabványokat bemutató írásunk a Volkswagen motorolaj szabványaira fókuszál. A Volkswagen hosszú évek óta saját motorolaj-szabványokat alkalmaz, amelyek kifejezetten az autóihoz igazodnak, és biztosítják a motorok optimális teljesítményét és élettartamát. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a ma elérhető VW motorolaj szabványokat, segítve az eligazodást közöttük.

Legutóbbi cikkünkben a BMW motorolaj szabványokat mutattuk be. Ezt a cikkünket IDE KATTINTVA tudja elolvasni.

Az ismert Európai járműgyártók, köztük a Volkswagen is, saját motorolaj szabványrendszert alkalmaz annak érdekében, hogy a felhasználásra kerülő motorolajok minden körülmények között megfeleljenek a jármű igényeinek. Ezek a motorolaj szabványok általában az éppen aktuális ACEA motorolaj teljesítmény szintekre épülnek, de azokat kiegészítik a motorolajjal szemben támasztott egyedi elvárásokkal, illetve egyedi fékpadi tesztekkel amik szükségesek ahhoz, hogy a szabványt teljesítő motorolajok teljeskörüen biztosítsák a motor szempontjából szükséges elvárásokat.

 

Kezdjük az ismertebb Volkswagen motorolaj szabványok bemutatásával.

VW 500.00 motorolaj szabvány

A VW 500.00 szabványt a 1999 vége előtt gyártott Volkswagen benzin- és dízelmotorokhoz vezették be és alkalmazták. Ez a szabvány jellemzően hagyományos ásványi vagy félszintetikus motorolajként került kifejlesztésre ACEA A2 teljesítményszintre. Azonban mára a VW 500.00 egy elavult és már nem releváns olajspecifikáció a Volkswagen motorokhoz. Azok számára, akik a VW 500.00 minőségi szabványaihoz hasonló motorolajat keresnek, érdemes a VW 502.00 / 505.00 szabványú motorolajokat választani, mivel ezek magasabb teljesítményt nyújtanak.

A VW 500.00 szabványt felváltották az újabb VW 502.00 / 505.00 szabványok.

VW 501.01 motorolaj szabvány

Ez a szabvány szintén a régebbi motorokhoz készült, mind benzines, mind dízelmotorokhoz. Az ACEA A3/B3 specifikációt követi, és főként normál igénybevételű motorokhoz ajánlják.

A VW 501 01 olajspecifikációt a 1999 vége előtt gyártott Volkswagen benzines és dízelmotorokhoz tervezték. Ez a specifikáció azonban már elavult, és helyét a modernebb VW 502 00 / 505 00 olajspecifikáció vette át. Amennyiben a VW 501 01 specifikáció követelményei merülnek fel, javasolt a VW 502 00 / 505 00 olajspecifikáció alkalmazása a jobb motorolaj-teljesítmény érdekében.

VW 502.00 motorolaj szabvány

A modern benzines motorokhoz tervezett szabvány. Az ACEA A3 specifikációra épül, és kifejezetten alkalmas olyan motorokhoz, amelyek tartós, nagy sebességű használatnak vannak kitéve. Gyakran 5W-40 viszkozitású olajok felelnek meg ennek a szabványnak.

A VW 502 00 olajspecifikáció az egyik legszélesebb körben alkalmazott motorolaj-specifikáció amelyet a Volkswagen a legtöbb benzines motorjához javasolt a 1990-es évektől egészen 2019-ig. Különösen ajánlott olyan VW benzines motorokhoz, amelyek nagy igénybevételnek vannak kitéve. Az OEM által jóváhagyott VW 502 00 specifikációjú motorolajok kompatibilisek a Volkswagen fix 15 000 kilométeres vagy évente egyszer esedékes olajcsere-intervallumaival. Emellett a VW 502 00 specifikáció kiváltja a korábbi VW 500 00 és VW 501 01 olajspecifikációkat.

A VW 502 00 specifikációjú motorolajok az alábbi OEM cikkszámokkal feleltethetők meg: G 052 502 M2, G 052 502 M4, G 052 502 M6 és G 052 502 M9.

VW 503 01 motorolaj szabvány

A VW 503 01 motorolaj-specifikációt turbófeltöltős, 180 lóerő feletti benzines motorokhoz tervezték, amelyek hosszú szerviz intervallumot igényelnek (30.000 km vagy kétévente, attól függően, melyik következik be előbb). Ez különösen a 2.7T biturbó motorokhoz, a 225 lóerős Audi TT modellekhez, valamint a Volkswagen Phaeton és Audi A8 W12 motorjaihoz készült.

A VW 503 01 olajspecifikációt azonban már megszüntették, és helyét a VW 502 00 vagy VW 504 00 specifikációk vették át, a motor típusától függően.

 

VW 503 00 motorolaj szabvány

A VW 503 00 motorolaj-specifikáció benzines motorokhoz készült, amelyek hosszú szerviz intervallumot igényelnek (30 000 km, vagy kétévente, attól függően, melyik következik be előbb). Ez a meghosszabbított szervizintervallumú motorolaj a Volkswagen által Longlife II motorolajként is ismert volt. Ezt a specifikációt azonban megszüntették, és a VW 504 00 olajspecifikáció váltotta fel.

A VW 503 00 specifikációjú motorolajok az alábbi OEM cikkszámokkal feleltethetők meg: G 052 183 M2, G 052 183 M4, G 052 183 M6 és G 052 183 M9.

A VW 502 00 olajspecifikáció is használható a VW 503 00 olajspecifikáció helyett, azonban ebben az esetben az olajcsere-intervallum nem haladhatja meg a 16 000 kilométert vagy az évenkénti cserét – attól függően, melyik következik be előbb.

VW 504 00 motorolaj szabvány (a VW 507 00 szabvánnyal van párban)

A VW 504 00 olajspecifikáció az Audi és Volkswagen benzines motorokhoz készült, amelyek hosszú vagy meghosszabbított szervizintervallumokat igényelnek (a pontos intervallumokat mindig egyeztetni kell a jármű gyártójával). A Volkswagen ezt a specifikációt Longlife III motorolajként is említi. A VW 504 00 specifikáció felváltotta a korábbi VW 503 00 és VW 503.01 olajszabványokat. ACEA C3 teljesítményszintre épül és 5W-30 vagy 0W-30 viszkozitással érhető el.

Függetlenül attól, hogy a gyártó ezt a motorolajat növelt olajcsereciklust alkalmazva javasolja, a 30 000km-es olajcsere periódus alkalmazását csak a legalább 80%-ban autópálya üzemmódban használt járművek esetében javasoljuk.

A VW 504 00 olaj magas tisztasági szintje miatt sokak számára az előnyben részesített választás, mivel minimalizálja a korszerű vezérműrendszerekben – például a VW TSI és TFSI benzines motoroknál – gyakran előforduló koksz lerakódás kialakulását. Ugyanakkor bizonyos 2018/2019-es és újabb benzines VW motorok, mint például a 2.0L TFSI és 1.4L TFSI , már egy újabb szabványú motorolajat igényelnek. Ha Ön egy 2018-as vagy újabb Volkswagenbe keres motorolajat, úgy mindenképpen ellenőrizze le a kezelési kézikönyvet, hogy biztosan a megfelelő VW motorolaj-specifikációt használja.

A VW 504 00 specifikációjú motorolajok az alábbi OEM cikkszámokkal feleltethetők meg:
G V52 195 A1, G V52 195 M1, G 052 195 M2, G 052 195 M4, G 052 195 M6 és G 052 195 M9.

VW 505.00 motorolaj szabvány

Ez a dízelmotorok számára kialakított szabvány a nem közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz készült. Az ACEA B4 specifikációra épül, és általában 5W-40 vagy 10W-40 viszkozitású olajokat használ.

A VW 505 00 olajspecifikációt régebbi VW TDI, TD és nem turbós dízelmotorokhoz fejlesztették ki. Ez a specifikáció ajánlott minden 2004 előtti, nem Pumpe Düse (PD) TDI dízelmotorhoz. Ez egy magas hamutartalmú (full saps) motorolaj, mivel az adott korszak motorjai csak katalizátorral voltak felszerelve, és még nem rendelkeztek részecskeszűrős (DPF) kipufogórendszerrel.

A VW 505 00 olajspecifikációt az Egyesült Államokban az alábbi motorokhoz alkalmazták:

  • 1993–1999 VW 1.9L D, TD és TDI dízelmotorok
  • 1999–2004 VW 1.9L TDI dízelmotor, ALH motor kóddal

A VW 505 00 specifikációjú motorolajok az alábbi OEM cikkszámokkal feleltethetők meg:
G 052 502 M2, G 052 502 M4, G 052 502 M6 és G 052 502 M9.

VW 505.01 motorolaj szabvány

A VW 505 01 olajspecifikációt 2000 körül vezették be. Az OEM által jóváhagyott VW 505 01 olajok kívánt viszkozitása az SAE 5W-40 és a z ACEA C3 motorolaj teljesítményszintre épül. Azonban régiótól függően egyes gyártók SAE 5W-30 és 10W-40 viszkozitású VW 505 01 olajokat is kínálnak, amelyek szintén megfelelnek az OEM előírásoknak. A VW 505 01 olajspecifikációt kifejezetten a Pumpe Düse (PD) TDI befecskendező rendszerrel felszerelt VW TDI dízelmotorokhoz tervezték.

A Pumpe Düse TDI rendszer közvetlenül a vezérműtengely bütykeiről működik, amelyek másodlagosan a szívó- és kipufogószelepeket is vezérlik. A vezérműtengely forgása során a bütykös kar működteti az injektorokat, lehetővé téve azok nyitását és zárását, hogy a dízel üzemanyagot befecskendezzék a hengerbe. Ez nagyobb terhelést ró a vezérműtengelyre a hagyományos vezérműrendszerekhez képest, ezért a PD TDI motorok magasabb minőségű motorolajat igényelnek. A Pumpe Düse TDI vezérműtengely- és injektorhibák többsége a nem megfelelő, gyenge minőségű, vagy nem valódi VW 505 01 szintű olajok használatából ered. Ha egy magas minőségű, OEM által jóváhagyott VW 505 01 olajat használnak, a PD TDI motorok várhatóan meghaladhatják a 320 000 km-t injektor- vagy vezérműtengely-problémák nélkül, ha a gyári olajcsere-intervallumokat betartják.

A VW 50500/50501 olajok első osztályú, alacsony SAPS kenőanyagok, amelyeket könnyű, közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz terveztek, amelyek egységbefecskendező rendszert használnak. Ezek az olajok magas HTHS értékűek (≥ 3,5 cP), és általában SAE 5W-30 vagy 5W-40 viszkozitásúak, API III csoportú alapolajokra épülnek. Európában sok modell esetében a VW 50400/50700 olajok is megfelelőek lehetnek, ha a Volkswagen 50500 vagy 50501 szabványt írják elő.

Ismertebb motorok amikhez használták a VW 505 01 olajspecifikációt:

  • 2004–2006 VW 1.9L TDI dízelmotorok (BEW és BRM motorkódok)
  • 2004–2005 VW 2.0L TDI dízelmotor
  • 2004–2004 VW 5.0L V10 TDI motor (BKW motorkód): Eredetileg VW 506 01 specifikációval rendelkezett, de ezt megszüntették, és a VW 505 01 váltotta fel. A legjobb motor teljesítmény érdekében nem ajánlott a VW 507 00 olajspecifikáció használata ehhez a motorhoz.

Volkswagen frissítette az olajspecifikációt a 2001–2004 közötti 4.0L W8 benzines motorokhoz is. Eredetileg ezek a motorok VW 503 01 specifikációval működtek, de ennek megszüntetése után a VW 505 01 specifikáció lépett a helyére.

Olajcsere-intervallum: A VW 505 01 olajminőséget igénylő motorok gyári ajánlása szerint az olajcsere 15 000 km-enként vagy évente egyszer esedékes – attól függően, melyik következik be előbb.

VW 505 01 specifikációjú olajok OEM cikkszámok szerint:
G 052 167 1L, G 052 167 A2, G 052 167 M2, G 052 167 M4, G 052 167 M6, G 052 167 M9, GE521672QDSP, GE521671QDSP, ZVW352540S, ZVW352540SDSP.

VW 506 01 motorolaj szabvány

A VW 506 01 olajspecifikációt kifejezetten azokhoz a Pumpe Düse (PD) TDI befecskendező rendszerrel felszerelt VW TDI dízelmotorokhoz tervezték, amelyek hosszabb szervizintervallumot igényelnek (30 000 km, vagy kétévente, attól függően, melyik következik be előbb). Ez a meghosszabbított szervizintervallumú motorolaj a Volkswagen által Longlife II motorolajként is ismert volt. A VW 506 01 olajspecifikációt azonban megszüntették, és a motortípustól függően a VW 505 01 vagy VW 507 00 specifikáció váltotta fel.

  • DPF nélküli TDI motorokhoz (részecskeszűrő nélküli kipufogórendszer esetén) a VW 505 01 olajspecifikáció ajánlott.
  • DPF-es TDI motorokhoz (részecskeszűrős kipufogórendszer esetén) a VW 507 00 olajspecifikáció használata szükséges.

Az ismertebb motorok amikhez használták a VW 506 01 olajspecifikációt:

  • 2004–2004 VW 5.0L V10 TDI (BKW motorkód): Eredetileg VW 506 01 olajspecifikációval működött, de ezt megszüntették, és a VW 505 01 specifikáció váltotta fel.
  • 2006–2008 VW V10 TDI: A VW 506 01 olajspecifikációt megszüntették, és a VW 507 00 váltotta fel ennél az alkalmazásnál.
  • 2004–2006 VW 1.9L TDI (BEW és BRM motorkódok): A VW 506 01 specifikáció helyett a VW 505 01-re frissítették. A VW 507 00 specifikáció szintén alkalmazható ennél a motor típusnál.
  • 2004–2005 VW 2.0L TDI (BHW motorkód): A VW 506 01 specifikációt megszüntették, és a VW 505 01 vagy VW 507 00 specifikáció váltotta fel.

VW 506 01 specifikációjú olajok OEM cikkszámok szerint:
G 052 183 M2, G 052 183 M4, G 052 183 M6, G 052 183 M9.

 

VW 506 00 motorolaj szabvány

A VW 506 00 olajspecifikációt TDI dízelmotorokhoz ajánlották, amelyek hosszabb szervizintervallumot igényeltek (24 000–48 000 km, vagy kétévente, attól függően, melyik következik be előbb). Ez a meghosszabbított szervizintervallumú motorolaj szintén Longlife II motorolajként volt ismert a Volkswagen által. Ez azonban egy elavult olajspecifikáció, amelyet a VW 507 00 specifikáció váltott fel.

VW 506 00 specifikációjú olajok OEM cikkszámok szerint:
G 052 183 M2, G 052 183 M4, G 052 183 M6, G 052 183 M9.

VW 507.00 motorolaj szabvány

A legmodernebb, dízel részecskeszűrővel (DPF) felszerelt motorokhoz tervezett szabvány. Az ACEA C3 szabványra épül, és alacsony hamutartalma biztosítja, hogy ne károsítsa a részecskeszűrőt. Ez a szabvány ma az egyik legelterjedtebb a Volkswagen modellek esetében.

A VW 50400/50700 olajok első osztályú, alacsony SAPS¹ kenőanyagok, amelyeket nagy teljesítményű benzines és könnyű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett kipufogógáz-utókezelő rendszereket, például részecskeszűrőket (DPF) alkalmaznak. Európában a VW 50400/50700 olajok sok olyan járműmodellben is használhatók, ahol a VW 50200, VW 50500 vagy VW 50501 specifikációt írják elő.

A VW 50400/50700 olajok általában magas HTHS-értékűek (≥ 3,5 cP), SAE 5W-30 viszkozitásúak, és API III és IV csoportú alapolajok keverékén alapulnak.

A VW 507 00 olajspecifikáció alacsony hamutartalmú (low saps) motorolaj, amelyet kifejezetten a részecskeszűrővel (DPF) felszerelt VW TDI dízelmotorokhoz terveztek és fejlesztettek ki (EURO VI, EURO V és EURO IV szabványnak megfelelő emissziós motorok). A Volkswagen ezt a specifikációt Longlife III motorolajként ismeri. Ez azt jelenti, hogy az olaj akár 30 000 km-t vagy két évet is kibír, attól függően, melyik következik be előbb. Az olajcsere-intervallumot azonban mindig a jármű gyártójának ajánlásai alapján kell meghatározni a régió sajátosságainak megfelelően.

A VW 507 00 olajösszetétele kiváló motorkenést biztosít, miközben a legnagyobb élettartamot nyújtja a részecskeszűrőnek és a kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszernek. Ha nem a VW 507 00 specifikációjú olajat használják hosszabb időn keresztül, az eltömítheti a részecskeszűrőt és az EGR-rendszert, ami túlzott kipufogógáz-hőmérséklethez vezethet. Ez károsíthatja a turbófeltöltőt és a motor belső alkatrészeit. Hosszú távon a nem megfelelő motorolaj használata akár katasztrofális motorhibát is okozhat.

A VW 507 00 olajspecifikáció használható a VW 505 01 specifikáció helyett, amint azt a VW 505 01 specifikáció ismertetésében említettük. Fontos azonban, hogy a VW 507 00 nem használható a 2004-es VW BKW V10 TDI motorokban (ez a specifikáció nem elfogadható ehhez a motorhoz).

Függetlenül attól, hogy a gyártó ezt a motorolajat növelt olajcsereciklust alkalmazva javasolja, a 30 000km-es olajcsere periódus alkalmazását csak a legalább 80%-ban autópálya üzemmódban használt járművek esetében javasoljuk.

VW 507 00 specifikációjú olajok OEM cikkszámok szerint:
G V52 195 A1, G V52 195 M1, G 052 195 M2, G 052 195 M4, G 052 195 M6, G 052 195 M9.

 

VW 508.00 / 509.00 motorolaj szabvány

A VW 508 00 olajspecifikáció a Volkswagen legújabb és legmodernebb benzines motorolaj-specifikációja, amelyet teljesítmény, üzemanyag-hatékonyság és hosszabb szervizintervallumok igényeinek megfelelően fejlesztettek ki. A VW 508 00 olajspecifikáció kizárólag SAE 0W-20 viszkozitással érhető el. Fontos megjegyezni, hogy a VW 508 00 olajspecifikáció nem kompatibilis a régebbi Volkswagen olajspecifikációkkal és motorokkal. Amennyiben VW 508 00 specifikációjú olajat használnak egy régebbi VW motorban, az visszafordíthatatlan motorhibát okozhat.

A VW 50800/50900 a Volkswagen aktuális specifikációinak legújabb kiegészítése, amely az üzemanyag-takarékosság terén jelentős javulást kínál a korábbi Volkswagen specifikációkhoz képest. Ennek hátterében az autógyártókra nehezedő nyomás áll, amely a járművek üzemanyag-hatékonyságának javítását célozza a 2021-től életbe lépő szigorúbb CO2-kibocsátási előírások teljesítése érdekében.

A VW 50800/50900 olajok prémium, alacsony SAPS¹ kenőanyagok, amelyeket speciális, nagy teljesítményű benzines és könnyű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett kipufogógáz-utókezelő rendszereket, például benzines részecskeszűrőket (GPF) vagy dízel részecskeszűrőket (DPF) alkalmaznak.

A VW 50800/50900 olajok általában magas HTHS-értékűek (≥ 2,6 cP és ≤ 2,9 cP), SAE 0W-20 viszkozitásúak, és API IV csoportú alapolajokon alapulnak. Teljesítményszintje az ACEA C5-re épül.

A VW 508 00 olajspecifikáció kémiai markereket tartalmaz az azonosítás érdekében, és zöld színű. A VW 508 00 olajspecifikációt 2017/2018-ban kezdték használni a következő újabb Volkswagen és Audi motorokban:

  • 2.0L TFSI
  • 1.4L TFSI
  • 3.0L TFSI (A VW 508 00 olajspecifikáció nem alkalmazható a kompresszoros 3.0T motorokhoz.)

Mindig ellenőrizze le a jármű kezelési kézikönyvében található információkat, és erősítse meg, hogy az adott motorhoz szükséges motorolaj-specifikáció és olajkövetelmények megfelelőek.

VW 508 00 specifikációjú olajok OEM cikkszámok szerint:
G E52 577 1L DSP, G 052 577 M2, G 052 577 M4, G 052 577 M6.

A VW 509 00 olajspecifikáció a Volkswagen legújabb és legmodernebb dízelmotor-olajspecifikációja, amelyet teljesítmény, üzemanyag-hatékonyság és hosszabb szervizintervallumok igényeihez fejlesztettek ki. A VW 509 00 olajspecifikáció kizárólag SAE 0W-20 viszkozitással érhető el. Fontos megjegyezni, hogy a VW 509 00 olajspecifikáció nem kompatibilis a régebbi Volkswagen dízelmotor-olajspecifikációkkal és motorokkal. Amennyiben VW 509 00 specifikációjú olajat használnak régebbi VW dízelmotorokban, az visszafordíthatatlan motorhibát okozhat.

A VW 509 00 olajspecifikáció kémiai markereket tartalmaz az azonosíthatóság érdekében, és zöld színű.

VW 509 00 specifikációjú olajok OEM cikkszámok szerint:
G E52 577 1L DSP, G 052 577 M2, G 052 577 M4, G 052 577 M6.

 

VW 511 00 motorolaj szabvány

A VW 511 00 specifikáció egy speciális teljesítményű motorolaj, amelyet a Volkswagen a modern emissziós rendszerek optimalizálása és a magasabb nyírási stabilitás fenntartása érdekében fejlesztett ki. A VW 511 00 olajat 2019 végén vezették be, és a 2020-tól gyártott Audi, Lamborghini, valamint Bentley benzines motorok egyes modelljeihez ajánlják. Jelenlegi információk alapján ez az olajspecifikáció 2020-tól ajánlott a Volkswagen Csoport (VAG) 4.0 literes turbófeltöltős V8-as benzines motorjaihoz, amelyeket az alábbi modellekben találhatunk meg: Audi RS6, RS7, SQ7, SQ8, RSQ8, Lamborghini Urus, és Bentley Bentayga.

Ez az olajspecifikáció egy robusztusabb, közepes és alacsony SAPS (Low Sulphated Ash Phosphorus Sulfur) változata a népszerű VW 505 01 olajspecifikációnak. A legtöbb 2020-tól gyártott VW és Audi modell modernebb benzines kipufogógáz-emissziós rendszerekkel van felszerelve. A VW 511 00 olaj összetétele optimalizálja ezen emissziós rendszerek élettartamát, miközben fenntartja a szükséges magas hőmérsékleti nyírási viszkozitást (HTHS ≥ 3,5 mPa·s) és a legalább 8,0 TBN követelményt. A VW 511 00 formuláció az ACEA C3 olajspecifikációnak felel meg, és 0W-40 vagy 5W-40 viszkozitással érhető el.

Fontos megjegyzés:

A mechanikai motorproblémák minimalizálása érdekében a VW 505 01 specifikációjú olaj nem helyettesítheti a VW 511 00 specifikációjú olajat. Amennyiben a VW 511 00 olaj nem elérhető az adott régióban, és alacsony motorolajszint miatti vészhelyzet áll fenn, vagy az olajcsere-intervallumot jelentősen túllépték, akkor ideiglenesen VW 505 01 specifikációjú, ACEA C3 és SAE 0W-40 vagy 5W-40 viszkozitású olajat lehet használni. Azonban amint elérhetővé válik a VW 511 00 jóváhagyott olaj, azonnal el kell végezni az olajcserét.

A VW 511 00 specifikációjú motorolaj nagy teljesítményű alkalmazásokhoz készült, és az alábbi OEM cikkszámokkal feleltethető meg:
GA52579M2 és GA52579M4.

 

Itt pedig található egy rövidebb szamárvezető amiben azt mutatjuk be, hogy melyik motorolaj melyik típusokban használható:

VW 501 01

  • Viszkozitás: 10W-40; 15W-40
  • Alkalmazás: Benzines és dízelmotorok 1999 előtt gyártott modellekhez.
  • Modellek: Volkswagen Golf, Passat és egyéb modellek 1999 előtt.
  • Ajánlott helyettesítés: VW 502 00 vagy VW 505 00.
  • Csereintervallum: 8-10 000 km vagy évente egyszer.

VW 502 00

  • Viszkozitás: 5W-40, 5W-30
  • Alkalmazás: Benzines motorok normál olajcsere periódussal az 1990-es évektől 2019-ig.
  • Modellek:
    • Volkswagen: Golf, Passat, Tiguan.
    • Audi: A3, A4, A6.
    • Seat: Leon, Altea.
    • Škoda: Octavia, Superb.
  • Csereintervallum: 8-10 000 km vagy évente egyszer.

VW 505 00

  • Viszkozitás: 0W-40, 5W-40, 5W-30; 10W-40, 15W-40
  • Alkalmazás: 2004 előtt gyártott TDI, TD és nem turbó dízelmotorok.
  • Modellek:
    • Volkswagen: Golf IV, Passat B5.
    • Audi: 80, A3, A4, A6.
    • Seat: Ibiza, Toledo.
    • Škoda: Felicia, Octavia.
  • Ajánlott helyettesítés: VW 505 01 vagy VW 507 00.
  • Csereintervallum: 8-10 000 km vagy évente egyszer.

 

VW 505 01

  • Viszkozitás: 5W-40, 5W-30; 0W-30
  • Alkalmazás: Pumpe Düse TDI motorok (2000-2006).
  • Modellek:
    • Volkswagen: Passat B5.5, Golf V (BEW, BRM motorok).
    • Audi: A3, A4.
    • Seat: Altea.
    • Škoda: Octavia.
  • Fontos megjegyzés: Nem kompatibilis a VW 507 00 motorral.
  • Csereintervallum: 8-10 000 km vagy évente egyszer.

 

VW 504 00

  • Viszkozitás: 0W-30, 5W-30
  • Alkalmazás: Hosszabb szervizintervallumú benzines TSI motorokhoz (Longlife III) 2007 után
  • Modellek:
    • Volkswagen: Golf, Passat, Tiguan.
    • Audi: A3, A4, Q5.
    • Seat: Leon, Altea.
    • Škoda: Octavia, Superb.
  • Csereintervallum: 15 000-30 000 km vagy kétévente.
  • Fontos megjegyzés: Felváltja a VW 503 00 és 503.01 szabványokat, valamint minimalizálja a szénlerakódást.

VW 507 00

  • Viszkozitás: 0W-30, 5W-30
  • Alkalmazás: DPF-fel felszerelt TDI motorokhoz (EURO IV-VI)  és TSI benzin motorokhoz. 2007-től
  • Modellek:
    • Volkswagen: Golf VI, Tiguan, Passat B6.
    • Audi: A3, A4, Q5.
    • Seat: Leon, Alhambra.
    • Škoda: Octavia, Superb.
  • Csereintervallum: 15 000-20 000 km vagy kétévente.

VW 508 00 / 509 00

  • Viszkozitás: 0W-20
  • Alkalmazás: 2017-től gyártott modern benzines és dízelmotorokhoz.
  • Modellek:
    • Volkswagen: Arteon, Golf VIII.
    • Audi: Q7, Q8, A6.
    • Seat: Tarraco.
    • Škoda: Kodiaq, Superb IV.
  • Fontos: Nem kompatibilis a régebbi motorokkal.
  • Csereintervallum: 15 000-20 000 km vagy kétévente.

VW 511 00

  • Viszkozitás: 0W-40, 5W-40
  • Alkalmazás: 2020-tól gyártott nagy teljesítményű benzines motorokhoz.
  • Modellek:
    • Volkswagen: Golf R.
    • Audi: RS6, RS7.
    • Seat: Cupra modellek.
    • Bentley és Lamborghini: Speciális V8 motorok.
  • Viszkozitás: 0W-40 vagy 5W-40.
  • Megjegyzés: HTHS értékü 3.5 mPa*s vagy nagyobb.

 

Bővebb információ a Volkswagen által gyártott dízel motorokról motorkód alapján IDE KATTINTVA érhető el.

Bővebb információ a Volkswagen által gyártott benzin motorokról motorkód alapján IDE KATTINTVA érhető el.

 

Hogyan válasszunk megfelelő olajat?

A Volkswagen motorolajok kiválasztásakor mindig ellenőrizni kell a jármű kézikönyvét, amely tartalmazza a megfelelő motorolaj szabványt. Az ACEA szabványok ismerete szintén segíthet a döntésben, különösen, ha nem áll rendelkezésre pontos VW specifikációjú olaj. Ökölszabályként elmondható, hogy pár kivételtől eltekintve egy 5W-30-as viszkozitású VW 504.00/507.00 szabvánnyal rendelkező motorolaj használata megfelelő lehet, mivel ez a motorolaj pár kivétellel visszafelé kompatibilis a régebbi motorolaj szabványokkal is.

 

Amennyiben nem áll rendelkezésre a jármű gépkönyve, úgy érdemes az ismert motorolaj gyártók online katalógusai segítségével kiválasztani a számunkra megfelelő motorolajat. Ehhez segítséget IDE KATTINTVA tud kapni.

Mely modellekhez milyen szabvány ajánlott?

  • Régebbi benzines és dízel modellek 2007 előtt (kivéve PD TDI) : VW 502.00 vagy 505.00.
  • PD TDI motorokkal szerelt modellek: VW 505.01.
  • Modern dízelmotorok részecskeszűrővel: VW 507.00.
  • Modern TSI benzinmotorok: VW 504.00
  • Új generációs benzines és dízelmotorok 2018 után: VW 508.00 / 509.00.
  • 2020 után gyártott nagy teljesítményű 4.0 literes turbófeltöltős V8-as modellek: VW 511.00

 

Tippek a helyes motorolaj kiválasztásához

  1. Ellenőrizze a kezelési kézikönyvet: A pontos specifikáció mindig a gyártó által megadott.
  2. Válasszon minőségi, OEM-jóváhagyott olajat: Ez biztosítja a motor hosszú élettartamát és a gyártó által várt teljesítményt.
  3. Tartsa be az olajcsere-intervallumokat: Ne halogassa az olajcserét, mivel ez motorhibához vezethet.

Ezen információk alapján könnyebben választhatja ki az ön autójához legmegfelelőbb motorolajat, biztosítva a motor optimális működését és tartósságát.

Ezek a szabványok biztosítják, hogy a motor hosszú távon is megbízhatóan működjön, csökkentve a kopást és a káros anyagok kibocsátását. Az olajcsere során ügyeljünk arra, hogy csak jóváhagyott szabványnak megfelelő terméket használjunk, hogy megőrizzük a motor garanciáját és teljesítményét.

Záró gondolatok

A Volkswagen-csoport motorolaj-szabványai tökéletesen illeszkednek az autók egyedi igényeihez, biztosítva a maximális teljesítményt és a hosszú távú megbízhatóságot. A helyes olaj kiválasztásával és az előírt csereintervallumok betartásával hozzájárulhatunk járművünk élettartamának meghosszabbításához. Ne feledje, hogy mindig a kezelési kézikönyvben javasolt motorolajat használja, hogy biztosítani tudja autója kifogástalan működését.

A ciikk szerzője: Bajomi Vilmos „Olajos Vili”

Ha kenéstechnikai tanácsadásra van szüksége, vagy segítséget keres a megfelelő kenőanyagok kiválasztásához, forduljon hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségeken:

E-mail: olajosvili@gmail.com

Telefon: +36 30 285 8781

Rólunk

Bajomi Vilmos vagyok, az Olajos Vili alapítója. Az "Olajos Vili" név nem véletlenül ragadt rám – ügyfeleim így mentettek el a telefonjukba, mert mindig számíthattak rám, ha kenőanyagokról volt szó. Az olajipar iránti szenvedélyem és az évek során megszerzett széleskörű ismereteim révén váltam ismertté ezen a területen. Pályafutásomat 2007-ben kezdtem a Shell Hungary Zrt.-nél, ahol 2008-ban csatlakoztam az ipari kenőanyagok csapatához, mint Key Account Manager. Az itt töltött idő alatt mélyreható tapasztalatokat szereztem, különösen a gázmotoros és turbinás erőművek kenőanyagainak területén. A Shell nemzetközi gyáraiban szerzett ismeretek alapozták meg szakmai tudásomat. 2014-ben csatlakoztam a Lavina Szerviz Csoporthoz, Magyarország egyik vezető, márkafüggetlen kenőanyag-disztribútorához. Itt nem csak a Shell, hanem más jelentős márkák, mint a Mobil, Castrol, Eni/Agip, Total, Eurol, Texaco, Petronas és Q8 kenőanyagaival is intenzíven foglalkoztam. Ez az időszak lehetőséget adott számomra, hogy több gyártó fejlesztő központjába is betekintést nyerjek, és részt vegyek egyedi kenőanyagok kifejlesztésében és értékesítésében. 2016-tól a Lavina Szerviz Kft.-nél betöltött értékesítési pozíciómmal párhuzamosan az OlajShop.hu webáruház egyik tulajdonosaként a webáruház fejlesztése és irányítása is bekerült a napi feladataim közé. A szakmai vezetésem alatt a webáruház értékesítést közel tízszeresére, a látogató számát pedig közel hússzorosára növekedett, ami jelentős szakmai sikert hozott számomra, és tovább bővítette kapcsolati hálómat az iparágban. 2023-ban úgy döntöttem, hogy új kihívások után nézek, és létrehoztam az OlajosVili.hu-t. Ezen a platformon az elmúlt 15 év során szerzett tapasztalataimat osztom meg, hogy segítsek másoknak eligazodni a kenéstechnika bonyolult, de izgalmas világában. Az OlajosVili.hu célja, hogy hiteles információkat és gyakorlati tanácsokat nyújtson mindazoknak, akik megbízható megoldásokat keresnek a kenőanyagok területén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*