Volkswagen váltóolaj, fagyálló és fékfolyadék szabványok és specifikációk

Volkswagen váltóolaj, fagyálló és fékfolyadék szabványok és specifikációk

Kenőanyagok és Folyadékok a Volkswagen Csoport Járműveiben

A Volkswagen csoport az egyik legnagyobb autógyártó világszerte, amely számos ismert márkát foglal magában, mint a Volkswagen, Audi, Škoda, SEAT és a Porsche. Ezek a márkák ugyan különböző külső designnal és egyedi jellemzőkkel rendelkeznek, de technikai szempontból számos közös komponenst használnak, így a kenőanyagok, hűtőfolyadékok és fékfolyadékok is gyakran azonos szabványok szerint készülnek. Ebben a cikkben áttekintjük a főbb szabványokat, és azt, hogy ezek miért olyan fontosak a járművek megbízható működése szempontjából.

 

Legutóbbi cikkünk a Volkswagen csoport járműveiben használt motorolaj szabványokról szólt. Ezt a cikket IDE KATTINTVA tudja elolvasni

 

Váltó és Hajtómű Olajok

A Volkswagen csoport járműveiben használt váltó- és hajtóműolajok alapvetően a gyártó által meghatározott szabványok szerint készülnek. Ezek a szabványok biztosítják a váltó és a hajtásláncolat optimális kenését, hőelvezetését és hosszú élettartamát. A leggyakrabban használt szabványok a következők:

  • VW G 052 171 – Kézi váltókhoz használt olaj.
  • VW G 052 512 – DSG (kettős tengelykapcsolós) váltókhoz alkalmas.
  • VW G 052 145 – Hajtóművek és differenciálművek kenésére.

E szabványok megfelelésének biztosítása kiemelten fontos, mert a nem megfelelő kenőanyagok csökkenthetik a komponensek élettartamát, növelhetik a kopást, és komoly károkat okozhatnak a hajtásláncolatban.

 

Az alábbiakban felsoroljuk a főbb VW hajtóműolaj szabványokat és iránymutatást adunk, hogy melyik típusokban használhatóak.

Volkswagen csoport automata váltóolaj szabványok:

  • VW G 060 162 A – ZF S671 090 312 – Prémium teljesítményű automata váltóolaj kifejezetten a ZF 8 sebességes automata váltókhoz fejlesztve. A VW csoport legmodernebb 8 sebességes automata váltóval szerelt modelljeiben és egyes nagy teljesítményű 6 sebességes váltóval szerelt modellekben kerül felhasználásra. 6HP19A (2) – MPL-dependent (main parts list), 6HP19X – for Audi Q7, 6HP26A61 – for vehicles equipped with Audi W12-engine (2), 6HP28AF (2), 8HP45, 8HP45X, 8HP45HIS, 8HP45XHIS, 8HP50, 8HP50HIS, 8HP50X, 8HP50XHIS; 8HP51HIS, 8HP51X, 8HP55A (2), 8HP55AHIS (2), 8HP55FL, 8HP55FLHIS, 8P55AH (2), 8P55FLH, 8HP65A (4), 8HP65AX (5), 8HP66APH, 8HP70, 8HP70H, 8HP70HIS, 8HP70T, 8HP70THIS, 8HP70XHIS, 8HP70L, 8HP70X, 8HP75, 8HP75HIS, 8HP75X, 8HP75XHIS, 8HP76, 8HP76X, 8HP76XHIS, 8HP90, 8HP90A (2) , 8HP90AHIS (2), 8HP90A74 (2), 8HP95, 8HP95A (6), 8HP95AX (5), 8HP95X, 8HP95AXPH, 8HP95THIS

 

  • VW G 055 005 A2 – ZF S671 090 255 – Prémium teljesítményű automata váltóolaj kifejezetten a ZF 6 és 5 sebességes automata váltókhoz fejlesztett formulával.
    • 6HP19, 6HP19A (2), 6HP19X – not for Audi Q7, 6HP21, 6HP21X, 6HP26, 6HP26X, 6HP26A61 – not for vehicles equipped with Audi W12-engine (2), 6HP28, 6HP28X, 6HP28A61, 6HP32, 6HP32A (2) , 6HP32X

 

  • VW G 052 990 – DEXRON III – 5 sebességes hagyományos automata váltókba
    • 2001-2005 VW Jetta 1.8T
    • 2001-2005 VW Jetta 1.9L TDI
    • 2001-2005 VW Jetta 2.0L 8V
    • 1999-2004 VW Jetta 2.8L VR6
    • 2003-2006 VW Golf 1.8T
    • 2003-2006 VW Golf 1.9L TDI
    • 2003-2003 VW Golf 2.0L 8V
    • Golf TDI MkIV (A4 chassis) w/ BEW engine (2004-2006)
    • Jetta TDI MkIV (A4 chassis) w/ BEW engine (2004-2005)

 

  • VW G 055 025A2 – 6 sebességes automataváltó folyadék nagy teljesítményű autókba
    • Touareg TDI (7L Chassis) w/ 225HP 3.0L CATA Engine (2009-2010)
    • Touareg TDI (7L) w/ V10 BKW Engine (2004-2005)
    • Touareg TDI (7L) w/ V10 BWF Engine (2006-2007)

 

  • VW TL 521 62 (G 052 162) , PORSCHE 999.917.547.00 – Speciális ATF folyadék4  fokozatú ZF automata és 5 fokozatú ZF autómata (Triptronic)sebességváltókhoz. Nem alkalmas a 6 sebességes váltókhoz.
    • 4HP20, 5HP19, 5HP19FL (1), 5HP19FLA (2), 5HP19HL (1), 5HP19HLA (2), 5HP24, 5HP24A
    • 1998-2005 VW Passat 1.8T
    • 1998-2005 VW Passat 2.8L 30V
    • 2004-2005 VW Passat 2.0L TDI
    • 2002-2004 VW Passat 4.0L W8
    • Golf TDI MkIV (A4 chassis) w/ ALH engine (1999-2003)
    • Jetta TDI MkIV (A4 chassis) w/ ALH engine (1999-2003)
    • New Beetle TDI (A4 chassis) w/ ALH engine (1998-2003)
    • Passat TDI (B5.5 chassis) w/ BHW engine (2004-2005)

 

  • VW TL 521 80 (G 052 180) – CVT, fokozatmentes váltóolaj – speciális hajtóműolaj az Audi Multitronic hajtóműveihez.

 

  • VW TL 525 16 (G 052 516) – CVT, fokozatmentes váltóolaj

 

  • VW G 055 540 A2 – AISIN típusú 8 és 6 sebességes automata váltókba.
    • 2011-2016 VW Touareg 3.0L TDI
    • 2011-2016 VW Touareg 3.0T
    • 2011-2017 VW Touareg 3.6L
    • 2018-2024 VW Tiguan 2.0L 2WD
    • 2018-2024 VW Tiguan 2.0L 4-Motion AWD
    • 2012-2014 VW Passat 2.5L
    • 2014-2017 VW Passat 1.8T
    • 2018-2019 VW Passat 2.0T
    • Q7 TDI w/ 3.0L V6 CATA Engine (225HP) (2009-2012)
    • Q7 TDI w/ 3.0L V6 CNRB Engine (240HP) (2013-2014)
    • Touareg TDI (7P) w/ 3.0L CATA Engine (225HP) (2011-2012)
    • Touareg TDI (7P) w/ 3.0L CNRB Engine (240HP) (2013-2014

 

  • VW G 055 025 A2 – 6 sebességes automataváltókba.
    • 2004-2010 VW Touareg VR6
    • 2004-2009 VW Touareg V8
    • 2004-2010 VW Touareg TDI
    • 2009-2011 VW Tiguan 2.0T
    • 2012-2018 VW Tiguan 2.0T
    • 2006-2010 VW Passat 2.0T
    • 2006-2008 VW Passat 3.6L VR6

 

  • VW G 052 162 A2 (TL52162) – 4 és 5 sebességes automata váltókba
    • 2004-2006 VW Phaeton 6.0L W12
    • 2000-2005 VW Jetta 1.8T
    • 1999-2005 VW Jetta 1.9L TDI
    • 1999-2005 VW Jetta 2.0L 8V
    • 1999-2004 VW Jetta 2.8L VR6
    • 1996-2006 VW Golf 2.0L 8V
    • 2000-2006 VW Golf 1.8T
    • 1999-2006 VW Golf 1.9L TDI
    • 1999-2005 VW Golf 2.8L VR6

A hagyományos automata váltók olajcseréje a Volkswagen-csoport járműveiben

A Volkswagen-csoport hagyományos, bolygóműves automata váltóiban az olajcserét általában 90.000–120.000 kilométerenként ajánlott elvégezni, a gyártói előírásoknak megfelelően. Egyes modelleknél az olajcserét nem írják elő, de ebben az esetben is javasolt az olaj állapotának rendszeres ellenőrzése és szükség szerinti cseréje, különösen intenzív használat (pl. városi közlekedés, nehéz terhek vontatása) esetén.

Mit okozhat az olajcsere elmulasztása?

  1. Fokozott kopás: Az elhasználódott olaj elveszíti kenési és hűtési tulajdonságait, ami a váltó alkatrészeinek gyorsabb kopásához vezet.
  2. Túlmelegedés: Az elhasználódott olaj nem képes megfelelően hűteni a váltót, ami túlmelegedést és súlyos belső károkat okozhat.
  3. Csökkent váltási teljesítmény: A váltások keményebbé, akadozóbbá válhatnak, ami csökkenti a járművezetési élményt és károsítja a váltót.
  4. Teljes meghibásodás: Hosszabb távon az olajcsere elhanyagolása a váltó súlyos, költséges javítását vagy cseréjét eredményezheti.

Ezért fontos a gyártó által javasolt olajspecifikáció és csereintervallum betartása, hogy a váltó hosszú élettartamú és megbízható maradjon.

Volkswagen csoport DSG és DCT váltóolaj szabványok:

  • VW G 052 182 (VW TL 521 82) – 6 sebességes nedves kuplungos DSG váltókba
    • 2010-2010 VW Passat 2.0T
    • 2012-2015 VW Passat 2.0 TDI
    • 2012-2018 VW Passat 3.6L 24V
    • 2005-2006 VW Jetta 1.9L TDI
    • 2006-2017 VW Jetta 2.0T
    • 2009-2015 VW Jetta 2.0 TD
    • 2008-2008 VW Golf R32 3.2L VR6
    • 2006-2018 VW Golf GTI 2.0T
    • 2015-2017 VW Golf R 2.0T
    • 2010-2015 VW Golf 2.0L TDI
    • 2017-2019 VW Golf Alltrack 1.8T
    • Audi A3 TDI (8P) w/ 2.0L CJAA Engine (2009-2014)
    •  Volkswagen Passat TDI (NMS Chassis) w/ CKRA Engine (2012-2014)
    • Beetle TDI w/ 2.0L CJAA (2013-2014)Golf TDI MkVI w/ 2.0 CJAA engine (2010-2014)
    • Jetta TDI MkV (A5 chassis) w/ 1.9 BRM engine (2005-2006)
    • Jetta TDI MkV (A5 chassis) w/ 2.0 CBEA/CJAA engine (2009-2010)
    • Jetta TDI MkVI w/ 2.0 CJAA engine (2011-2014)
    • New Beetle TDI (A4 chassis) w/ BEW engine (2004-2006)
    • Beetle TDI w/ 2.0L CJAA (2013-2014)

 

  •  VW G 055 529 A2 – 7 sebességes DSG váltók
    • 2019-2024 VW Jetta GLI 2.0T
    • 2019-2024 VW Golf GTI 2.0
    • 2018-2024 VW Golf R 2.0T

 

  • Porsche Oil No. 999.917.080.00 (kuplung) / Porsche Oil No. 999.917.067.00 vagy Porsche Oil No. 999.917.090.00 (váltó) – Porsche DCT váltóolaj szabvány a következő 7 sebeséges DCT váltó típusokhoz:
    • 7DT45HL, 7DT45HLA, 7DT45FL, 7DT46HL, 7DT46HLA, 7DT46FL, 7DT47HL, 7DT48HL, 7DT49HL, 7DT50HL, 7DT51HL, 7DT55HL, 7DT55HLA, 7DT55FL, 7DT70HLA, 7DT71HLA, 7DT72HLA, 7DT78HL

 

  • Porsche Oil No. 999.917.080.01 (kuplung) / > Porsche Oil No. 999.917.067.00 vagy Porsche Oil No. 999.917.090.00 – Porsche DCT váltóolaj szabvány a következő 7 sebeséges DCT váltó típusokhoz:
    • 7DT71HLA

 

  • Porsche Oil No. 000.043.210.44 (kuplung) / Porsche Oil No. N 052554 B0 (váltó) – Porsche DCT váltóolaj szabvány a következő 8 sebeséges DCT váltó típusokhoz:
    • 8DT55HL, 8DT55HLA, 8DT80HLA

A Volkswagen-csoport járműveiben a DSG váltók (Direktschaltgetriebe) olajának cseréje rendszeres karbantartást igényel, amely a váltó típusától függ:

  • 6 fokozatú DSG váltók (nedves tengelykapcsolóval): Az olajat és az olajszűrőt 60.000 kilométerenként szükséges cserélni, mivel a nedves tengelykapcsolós rendszerben az olaj nemcsak a fogaskerekek kenéséért, hanem a hidraulikus működtetésért és hűtésért is felel.
  • 7 fokozatú DSG váltók (száraz tengelykapcsolóval): Általában nem igényelnek rendszeres olajcserét, mivel ezekben a váltókban nincs olajfürdős rendszer. Azonban a karbantartási kézikönyvben meghatározott ellenőrzési intervallumokat be kell tartani, és szivárgás esetén az olajat pótolni kell.

A gyártói előírások mindig irányadók, ezért fontos, hogy a jármű használati útmutatóját vagy a szervizkönyvet ellenőrizzük a pontos csereintervallumokért. Az olajcsere elhanyagolása súlyosan károsíthatja a váltót és jelentős javítási költségeket eredményezhet.

 

Volkswagen csoport kézi váltóolaj szabványok:

  • VW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2) – SAE 75W API GL-4. 6 sebeséges kéziváltó olaj korai (2012 előtti) 6 sebeséges járművekbe
    • A VW G 052 171 A2 egy különleges hajtóműolaj, amely a Transverz motorral szerelt Volkswagenek kézi váltójához lett tervezve.
  • VW TL 521 78 (G 052 178 A2) – SAE 75W
  • VW TL 525 12 (G 052 512 A2) – SAE 75W
  • VW TL 525 27 (G 052 527 A2) –  2012 körül váltotta a korábbi G 052 171 szabványt. SAE 75W API GL-4 – OE 6 fokozatú manuális váltóolaj, kifejezetten a 2009-2015 közötti TDI modellekben használt 02Q típusú váltókhoz tervezve.
  • VW TL 726 (G 052 726 A2/G 055 726 A2/ G 060 726 A2/G 070 726 A2) – SAE 75W

Általában egyben teljesítik a kenőanyag gyártók a fenti szabványokat. Fontos megemlíteni, hogy egyes esetektől eltekintve a VW mindig egy fokozatú 75W váltóolajat használ a kéziváltóiban.

  • VW 501 50 (G 005 000 05/G 005 000/G 005 000 20/G 052 911 A1/A2) – SAE 75W-80 API GL-5

 

A kéziváltó olaj csere gyakorisága és folyamata

A kéziváltó olajat általában 80.000–120.000 kilométer megtétele után, vagy 5-7 évente szükséges lecserélni, de ez a gyártói előírásoktól és a jármű használati körülményeitől is függ. A rendszeres olajcsere biztosítja a váltó sima működését, minimalizálja a kopást, és meghosszabbítja az alkatrészek élettartamát.

A váltóolaj csere folyamata

  1. Előkészület: Az autót szintben megemelik, hogy hozzáférjenek a váltó alján található leeresztő csavarhoz.
  2. Olaj leeresztése: A váltó leeresztő csavarját eltávolítják, és hagyják, hogy az elhasználódott olaj teljesen kifolyjon egy gyűjtőtartályba.
  3. Csere és tisztítás: A leeresztő csavart és annak tömítését szükség esetén kicserélik vagy megtisztítják.
  4. Új olaj betöltése: A gyártói előírásnak megfelelő váltóolajat a töltőnyíláson keresztül betöltik, amíg az el nem éri az előírt szintet.
  5. Zárás és ellenőrzés: A töltőcsavart visszaszerelik, majd ellenőrzik, hogy nincs-e szivárgás, és szükség esetén utánatöltenek.

Az olajcsere során fontos a megfelelő típusú és viszkozitású olaj használata, amelyet az autó gyártója előír.

 

Volkswagen csoport hajtóműolaj (differenciálmű) szabványok:

  • VW TL 521 45-X (G 052 145 A1) – SAE 75W-85 API GL-5
  • VW TL 521 90 (G 052 190 A2/ G 055 190 A2) – SAE 75W-85 API GL-5- speciális hajtóműolaj a VW Multitronic CVT váltókkal szerelt járművek differenciálműveibe.
  • VW TL 521 45-Y (G 052 145 A2) – SAE 75W-90 API GL-5
    • Speciális szintetikus hajtóműolaj SAE 75W-90 viszkozitással az első és hátsó differenciálműhöz, beleértve a korlátozott csúszású (Limited Splip) hajtóműveket is.
  • VW G50/G51+C24:F24 – API GL-4/-5/-5 incl. LS
  • VW G 052 175Speciális hajtóműolaj a Haldex tengelykapcsolókhoz. Haldex és Statoil által kifejlesztett kenőanyag.

 

Fagyálló Hűtőfolyadékok

A Volkswagen csoport különböző márkái által használt hűtőfolyadékok szintén szigorú szabványoknak kell megfelelniük. Ezek a folyadékok nemcsak a motor optimális hőmérsékletének fenntartásában játszanak szerepet, hanem védelmet nyújtanak a korrózió és a fagyás ellen is.

  • G11 (VW TL 774-C): Kék vagy kékeszöld színű Etilén-glikol alapú foszfátmentes IAT hűtőfolyadék, amely foszfátmentes. Elsősorban a 1996 előtt gyártott autókhoz használt hűtőfolyadék.
  • G12 – G12+ és G12++ (VW TL 774-D/F): Rózsaszín fagyálló. Modernebb, szervetlen savas technológiával (OAT) készül, és kompatibilis az 1996 után gyártott modellekkel. Ez a legáltalánosabban használt fagyálló hűtőfolyadék az elterjedtebb Volkswagen modellek esetében.
    • G12 (OAT): 1997 – 2003
    • G12+ (OAT + Extra inhibitor): 2003.08 – 2008
    • G12++ (Si-OAT): 2008.09 – 2010+
  • G13 (VW TL 774-J): Lila vagy zöld színű, környezetbarát Lorbid típus, amely glicerin alapú, és az újabb, 2010 után gyártott járművekhez javasolt a használata.
  • G12 EVO (VW TL 774-L): A legmondernebb, 2019-ben bevezetett fagyálló hűtőfolyadék ami ismét rózsaszín. A G12Evo  nitrát és foszfátmentes Si-OAT hűtőfolyadék ami visszafelé kompatibilis a korábbi hűtőfolyadékokkal, KIVÉVE a GEN III EA288 TDI-t (2015-ös modellév, 2.0 TDI CVCA és CRUA motorok – ezek továbbra is G13 fagyállót használhatnak).

Az egyes típusok nem kompatibilisek egymással, ezért fontos, hogy mindig a gyártó által javasolt folyadékot használjuk.

 

A Volkswagen-csoport járműveiben a fagyálló hűtőfolyadék csere gyakorisága

A Volkswagen-csoport járműveiben a hűtőfolyadék típusától és a gyártói előírásoktól függően a csereintervallumok eltérhetnek:

  • G11 típusú hűtőfolyadékok: Általában 2 évente vagy 100.000 kilométereként szükséges cserélni
  • G12, G12+ és G12++ típusú hűtőfolyadékok: Általában 3-5 évente vagy 240.000 kilométereként szükséges cserélni.
  • G13 típusú hűtőfolyadék: Szintén 5 évente vagy 240.000 kilométereként ajánlott cserélni, azonban hosszabb élettartamra és jobb környezetbarát tulajdonságokra tervezték.
  • G12EVO típusú hűtőfolyadék: Szintén 5 évente vagy 240.000 kilométereként ajánlott cserélni

Az első csere időpontja néhány modell esetében hosszabb lehet, de utána az előírt intervallumokat szigorúan be kell tartani.

Mit okozhat a csere elmulasztása?

  1. Korrozió és lerakódások: Az elhasználódott hűtőfolyadék elveszíti korróziógátló tulajdonságait, ami károsíthatja a hűtőrendszer fém alkatrészeit, például a hűtőt, a vízpumpát és a termosztátot.
  2. Hűtési hatékonyság csökkenése: Az elöregedett hűtőfolyadékban lerakódások képződhetnek, amelyek akadályozhatják a megfelelő hűtést, túlmelegedéshez vezetve.
  3. Fagyás vagy forrás veszélye: Az elhasznált folyadék fagy- és forráspontja módosulhat, ami szélsőséges időjárási körülmények között a motor károsodását okozhatja.
  4. Motor károsodása: A nem megfelelő hűtés a motor túlmelegedését, hengerfej tömítés sérülését vagy más súlyos károkat eredményezhet.

A gyártói előírások betartása és a megfelelő típusú hűtőfolyadék használata elengedhetetlen a hűtőrendszer és a motor hosszú távú megbízhatóságának biztosításához.

 

Volkswagen fagyálló hűtőfolyadékok keverhetősége egymással:

 

Fékfolyadékok

A fékfolyadékok a biztonság kritikus elemei, hiszen a fékrendszer megfelelő működéséhez elengedhetetlenek. A Volkswagen csoport járműveiben a következő fékfolyadékok használata elterjedt:

  • DOT 4 : Az 1990-es évek közepétől az ezredfordulóig gyártott járműveknél.
  • VW 501 14 – DOT 4 LV,  ISO 4925 Class 6 : Alacsony viszkozitású DOT4 fékfolyadék. Minden olyan modellhez ami ESP-vel van szerelve.  Az alacsony viszkozitás elengedhetetlen az ESP rendszer megfelelő működéséhez.
  • DOT 5.1: Magasabb forráspontú fékfolyadék sportos használat esetén

A fékfolyadék rendszeres cseréje elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez, mivel az idő múlásával és használat közben vizet vehet fel a környezetből. Ez a folyadék forráspontjának csökkenéséhez vezet, ami hirtelen fékezéskor vagy nagy terhelés alatt fékhatás csökkenését, akár teljes meghibásodását okozhatja. Emellett a fékfolyadékban felgyülemlő szennyeződések károsíthatják a fékrendszer alkatrészeit. Ezért a fékfolyadékot ajánlott 2 évente vagy 50.000 kilométer megtétele után lecserélni, hogy a fékrendszer mindig megbízhatóan működjön.

A megfelelő kenőanyag kiválasztása

A megfelelő folyadékok kiválasztásához első lépésként érdemes a jármű gépkönyvében ellenőrizni a gyártó által megadott specifikációkat, ahol pontosan feltüntetik a szükséges váltóolaj, hajtóműolaj, fékfolyadék vagy hűtőfolyadék típusát. Ha a gépkönyv nem áll rendelkezésre, az ismert kenőanyag-gyártók, például a Castrol, a Mobil vagy a Shell online katalógusai is kiváló segítséget nyújtanak. Ezekben a katalógusokban a jármű márkájának, típusának és évjáratának megadásával könnyen megtalálhatjuk az ajánlott termékeket, amelyek megfelelnek a gyártói előírásoknak.

A kiválasztáshoz segítséget a következő oldalon IDE KATTINTVA talál.

Miért Fontosak a Szabványok?

A váltó- és hajtóműolajok, a fékfolyadékok, valamint a fagyálló hűtőfolyadékok esetében elengedhetetlen a Volkswagen által meghatározott gyártói szabványok betartása, mert ezek biztosítják az adott jármű optimális működését és hosszú élettartamát. A gyártói szabványok garantálják, hogy az alkalmazott folyadékok megfelelően teljesítsenek a kenési, hőelvezetési, korrózióvédelemi és biztonsági szempontok szerint. Az előírásoktól eltérő termékek használata fokozott kopást, hibás működést vagy akár súlyos károsodást okozhat a hajtásláncban, a fékrendszerben vagy a motorban, amely jelentős javítási költségekkel járhat. A gyártói előírások betartása tehát nemcsak a jármű megbízhatóságát, hanem a garanciális feltételek érvényesítését is biztosítja.

 

A ciikk szerzője: Bajomi Vilmos „Olajos Vili”

Ha kenéstechnikai tanácsadásra van szüksége, vagy segítséget keres a megfelelő kenőanyagok kiválasztásához, forduljon hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségeken:

E-mail: olajosvili@gmail.com

Telefon: +36 30 285 8781

Rólunk

Bajomi Vilmos vagyok, az Olajos Vili alapítója. Az "Olajos Vili" név nem véletlenül ragadt rám – ügyfeleim így mentettek el a telefonjukba, mert mindig számíthattak rám, ha kenőanyagokról volt szó. Az olajipar iránti szenvedélyem és az évek során megszerzett széleskörű ismereteim révén váltam ismertté ezen a területen. Pályafutásomat 2007-ben kezdtem a Shell Hungary Zrt.-nél, ahol 2008-ban csatlakoztam az ipari kenőanyagok csapatához, mint Key Account Manager. Az itt töltött idő alatt mélyreható tapasztalatokat szereztem, különösen a gázmotoros és turbinás erőművek kenőanyagainak területén. A Shell nemzetközi gyáraiban szerzett ismeretek alapozták meg szakmai tudásomat. 2014-ben csatlakoztam a Lavina Szerviz Csoporthoz, Magyarország egyik vezető, márkafüggetlen kenőanyag-disztribútorához. Itt nem csak a Shell, hanem más jelentős márkák, mint a Mobil, Castrol, Eni/Agip, Total, Eurol, Texaco, Petronas és Q8 kenőanyagaival is intenzíven foglalkoztam. Ez az időszak lehetőséget adott számomra, hogy több gyártó fejlesztő központjába is betekintést nyerjek, és részt vegyek egyedi kenőanyagok kifejlesztésében és értékesítésében. 2016-tól a Lavina Szerviz Kft.-nél betöltött értékesítési pozíciómmal párhuzamosan az OlajShop.hu webáruház egyik tulajdonosaként a webáruház fejlesztése és irányítása is bekerült a napi feladataim közé. A szakmai vezetésem alatt a webáruház értékesítést közel tízszeresére, a látogató számát pedig közel hússzorosára növekedett, ami jelentős szakmai sikert hozott számomra, és tovább bővítette kapcsolati hálómat az iparágban. 2023-ban úgy döntöttem, hogy új kihívások után nézek, és létrehoztam az OlajosVili.hu-t. Ezen a platformon az elmúlt 15 év során szerzett tapasztalataimat osztom meg, hogy segítsek másoknak eligazodni a kenéstechnika bonyolult, de izgalmas világában. Az OlajosVili.hu célja, hogy hiteles információkat és gyakorlati tanácsokat nyújtson mindazoknak, akik megbízható megoldásokat keresnek a kenőanyagok területén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*